ID: 52404
Omschrijving
Na 3 ½ jaar tevreden in het bezit te zijn geweest van deze Ducati, wil ik hem van de hand doen. De reden hiervan is dat ik wil overstappen naar een 748. Hij rijdt heerlijk strak met een super geluid en tovert elke keer weer een glimlach op mijn gezicht. De huidige KM Stand is 50.100KM.
Heb door de jaren heen veel onderhoud laten plegen of zelf gedaan en heb een kleine waslijst gecreëerd aan opties en vervangen onderdelen. Naast het nodige onderhoud doen, is het repareren/renoveren van fietsen, motoren, brommers en eigenlijk wel alle apparatuur een hobby van mij. Hierom heb ik hem dus ook altijd in topstaat geprobeerd te houden en ben ik er altijd zuinig mee geweest.
Momenteel staat hij op kenteken op A2 begrensd. Heb hem zelf bij een Ducati dealer laten begrenzen door middel van een plaatje op het gaskleppenhuis. Dit is echter met een brief naar het RDW weer om te zetten naar volledig A mocht je dat willen.
Het recente onderhoud dat is gepleegd:
- Distributieriemen zijn vervangen bij 39000km
- Kogellagers in het voor- en achterwiel zijn zo’n 1000km geleden allemaal vervangen
- Voortandwiel keerring is vervangen
- De O-ringen op de koppeling duw pen zijn vervangen.
- Bougies zijn vervangen bij 45000km.
- Nieuwe remschijf aan de voorzijde bij 35000. Heb deze laten vervangen voor een beter exemplaar dan origineel. Is wel een Brembo schijf maar dan uit een hogere prijsklasse. Remblokken zijn ook bij deze kilometerstand vervangen voor Brembo exemplaren en hebben momenteel meer dan genoeg leven in zich. Samen met de originele stalen remleiding remt hij super.
- Uitlaten zijn ontroest en behandeld met een spray die ze beschermt.
- Achter en voor zitten Pirelli Diablo Rosso II banden. Achter heeft zon 8000km gelopen maar is nog in prima staat. Voor is nagenoeg nieuw met maar 500km
- De voorvork is afgelopen zomer bij 48000km gereviseerd. Heeft daarbij nieuwe keerringen gekregen met nieuwe olie.
- Benzinefilter is schoongemaakt.
- Kleppen en speling zijn gecontroleerd en gesteld bij 34000km en daarbij is er ook een uitlaatklep vervangen. Daarna zijn de klepspelingen nog gecontroleerd bij 44000km.
- Olie en oliefilter is vervangen bij 44000km. Hierbij is het stalenfilter van de oliepomp aan de binnenzijde van de motor ook schoon gemaakt.
- Luchtfilter is bij 39000km vervangen door een wasbaar exemplaar
- Rem en koppelingsvloeistoffen zijn in december 2019 vervangen
- Heb een nieuwe accu erin gezet bij 45000 km
Zoals je kan zien is er veel onderhoud gepleegd en is er ook het nodige geld in gaan zitten.
Aangepaste onderdelen:
- De benzinetank is een half jaar geleden opnieuw gespoten met professionele lak omdat hij wat vaal was geworden. Ziet er daarom als nieuw uit.
- De bekleding van het zadel is volledig geherstoffeerd door Verheuvel uit Amersfoort. Is op het rijdersgedeelte voorzien van stof met extra grip zodat je niet gaat glijden tijdens het rijden. De tankbeschermer die op de benzinetank zit, is hierbij ook opnieuw gespoten.
- Verstelbare koppelings- en remgrepen. De originele krijg je erbij
- Kleinere spiegels met daarin verwerkte knipperlichten
- BOS uitlaatdempers die een heerlijk diep geluid geven. Heb er ook DB-killers bij, maar de originele uitlaten krijg je er ook bij.
- Verkorte kentekenplaathouder. De originele plaathouder krijg je erbij.
- LED-knipperlichten aan de achterzijde.
- CNC race slave cilinder. Dit zorgt voor een stuk lichter voelende koppeling.
- De luchthappers zijn voorzien van een carbonwrap. Ziet er naar mijn mening gaaf uit, maar is er gemakkelijk af te trekken als je het niet mooi vindt
- Zit een 12volt aansteker aansluiting bij het teller huis ingebouwd.
- Heeft momenteel een Philips Xtreme vision koplamp.
Zijn er minpuntjes? Ja.
- De remlichtschakelaar aan de achterzijde werkt niet m...
Heb door de jaren heen veel onderhoud laten plegen of zelf gedaan en heb een kleine waslijst gecreëerd aan opties en vervangen onderdelen. Naast het nodige onderhoud doen, is het repareren/renoveren van fietsen, motoren, brommers en eigenlijk wel alle apparatuur een hobby van mij. Hierom heb ik hem dus ook altijd in topstaat geprobeerd te houden en ben ik er altijd zuinig mee geweest.
Momenteel staat hij op kenteken op A2 begrensd. Heb hem zelf bij een Ducati dealer laten begrenzen door middel van een plaatje op het gaskleppenhuis. Dit is echter met een brief naar het RDW weer om te zetten naar volledig A mocht je dat willen.
Het recente onderhoud dat is gepleegd:
- Distributieriemen zijn vervangen bij 39000km
- Kogellagers in het voor- en achterwiel zijn zo’n 1000km geleden allemaal vervangen
- Voortandwiel keerring is vervangen
- De O-ringen op de koppeling duw pen zijn vervangen.
- Bougies zijn vervangen bij 45000km.
- Nieuwe remschijf aan de voorzijde bij 35000. Heb deze laten vervangen voor een beter exemplaar dan origineel. Is wel een Brembo schijf maar dan uit een hogere prijsklasse. Remblokken zijn ook bij deze kilometerstand vervangen voor Brembo exemplaren en hebben momenteel meer dan genoeg leven in zich. Samen met de originele stalen remleiding remt hij super.
- Uitlaten zijn ontroest en behandeld met een spray die ze beschermt.
- Achter en voor zitten Pirelli Diablo Rosso II banden. Achter heeft zon 8000km gelopen maar is nog in prima staat. Voor is nagenoeg nieuw met maar 500km
- De voorvork is afgelopen zomer bij 48000km gereviseerd. Heeft daarbij nieuwe keerringen gekregen met nieuwe olie.
- Benzinefilter is schoongemaakt.
- Kleppen en speling zijn gecontroleerd en gesteld bij 34000km en daarbij is er ook een uitlaatklep vervangen. Daarna zijn de klepspelingen nog gecontroleerd bij 44000km.
- Olie en oliefilter is vervangen bij 44000km. Hierbij is het stalenfilter van de oliepomp aan de binnenzijde van de motor ook schoon gemaakt.
- Luchtfilter is bij 39000km vervangen door een wasbaar exemplaar
- Rem en koppelingsvloeistoffen zijn in december 2019 vervangen
- Heb een nieuwe accu erin gezet bij 45000 km
Zoals je kan zien is er veel onderhoud gepleegd en is er ook het nodige geld in gaan zitten.
Aangepaste onderdelen:
- De benzinetank is een half jaar geleden opnieuw gespoten met professionele lak omdat hij wat vaal was geworden. Ziet er daarom als nieuw uit.
- De bekleding van het zadel is volledig geherstoffeerd door Verheuvel uit Amersfoort. Is op het rijdersgedeelte voorzien van stof met extra grip zodat je niet gaat glijden tijdens het rijden. De tankbeschermer die op de benzinetank zit, is hierbij ook opnieuw gespoten.
- Verstelbare koppelings- en remgrepen. De originele krijg je erbij
- Kleinere spiegels met daarin verwerkte knipperlichten
- BOS uitlaatdempers die een heerlijk diep geluid geven. Heb er ook DB-killers bij, maar de originele uitlaten krijg je er ook bij.
- Verkorte kentekenplaathouder. De originele plaathouder krijg je erbij.
- LED-knipperlichten aan de achterzijde.
- CNC race slave cilinder. Dit zorgt voor een stuk lichter voelende koppeling.
- De luchthappers zijn voorzien van een carbonwrap. Ziet er naar mijn mening gaaf uit, maar is er gemakkelijk af te trekken als je het niet mooi vindt
- Zit een 12volt aansteker aansluiting bij het teller huis ingebouwd.
- Heeft momenteel een Philips Xtreme vision koplamp.
Zijn er minpuntjes? Ja.
- De remlichtschakelaar aan de achterzijde werkt niet m...